Aktualitások

Az egészséges szokások kialakítása egyáltalán nem olyan egyszerű!

TE készen állsz bebizonyítani magadnak, hogy 30 napig végig tudsz csinálni valamit, amit eltervezel?

Bizonyitsd be magadnak, hogy  IGEN, TE többre vagy képes!

Bizonyítsd be magadnak, hogy TE nem adod fel!

Tudom, hogy változtatni nehéz feladat, ezért fontos, hogy ha megszületett az elhatározás mindenképpen kezdj is bele, hiszen a halogatás soha nem vezet eredményre. Viszont nem mindegy milyen célt tűzöl ki magad elé.

A 30 napos kihívások arra a pszichológiai alapra épülnek miszerint az agynak ennyi idő kell a folyamat kialakítására, hogy elhagyjon vagy magáénak tudjon valamit. Szó szerint átprogramozod magad annak érdekében, hogy elindulhass egy másik úton. De figyelj, mert a fokozatosság elve az egyik legfontosabb tényező , ha nem akarsz lesérülni, illetve idő előtt motivációt veszteni! A mindennapi ismétlés kialakítja a következetességet, a kis sikerek pedig további motivációt adnak.

FIGYELD AZ AQUA-LAND EGÉSZSÉG SZIGET HONLAPJÁT, ILLETVE KÖVESD AZ OLDALT, ÉS LEGYÉL TE IS A KIHÍVÁS RÉSZESE!

BEACH BODY

BEACH BODY 2 HÓNAP ALATT?

Sokszor hangoztatjuk, hogy a nyári alak télen készül, nem véletlenül. Hiszen a felhalmozott plusz kilókat, nem az elmúlt pár napban, vagy héten szedtük össze, hanem hosszú hónapok, évek alatt. Miért gondoljuk úgy, hogy valami csoda folyamán ezt pár nap vagy hét alatt eltüntetjük? Nincsenek csodák a fogyással kapcsolatban. Matek van, rendszer, következetesség, és sok izzadság csepp. E nélkül nem lehet tartóst fogyást produkálni. Ne egy drasztikus fogyókúrától várjunk csodát, hanem tudatosan és átgondoltan készüljünk a lassan, de biztosan közeledő strandszezonra.

Egy átlag emberre levetítve, aki nem rendelkezik sportoló múlttal, vagy már rég volt olyan, hogy bármiféle mozgásformát végezzen, illetve nem az elhízott kategóriába tartozik, annak általában 1 év  egy izmos, arányos, tónusos test kialakítása. Ez persze több külső tényező miatt egyénenként változhat. például : genetika, edzések száma, kitartás stb.

Viszont jó hírként elmondható az, hogy az izmok és a bőr sokat feszesedhetnek, a testzsír csökkenhet, a testarányok változása centiben és kilóban is csökkennek, ezért a testkép már jól láthatóan formálódik már pár hét múlva is

Ezt kétféle módon érhetjük el

-megfelelő táplálkozással

– mozgással

Ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyit elhasználunk fogyni fogunk, ha több kalóriát viszünk be, mint amennyit elhasználunk, hízni fogunk. A lényeg ebben van. Hogy ezt milyen fajta étkezéssel oldja meg valaki, az teljesen egyéni. Valaki esküszik a csökkentett szénhidrát fogyasztásra, valaki mediterrán étkezésre vált, valaki pedig valamiféle kúrába kezd – de azt jó ha tudja, hogyha azt abba hagyja, a kilók szép lassan vissza térnek. Ezért kell ésszerű, tudatosan összeállított étrendet követni, és a mozgást pedig belecsempészni a mindennapi teendők közé.

Az étkezésre napi szinten folyamatosan figyelni kell, de ha valaki elhagyja a fehér lisztet, a cukrokat, pékárukat, cukros üdítőket, és a mozgást heti rendszerességgel 2-3 alkalommal beilleszti az életritmusába, a fogyás nem marad el. De lehetőleg ne a maraton lefutása legyen az első edzés feladata, mert a lelkesedés azon nyomban eltűnik, és ne a koplalást válasszuk súly veszítésre.  A hangsúly a rendszerességen van és a fokozatosságon.

A teremben is látványosan nő májusban a lelkes edzeni vágyók száma…- ezt tapasztalom évek óta, de hogy ez mennyire tartós, az teljesen egyén függő.

  • Ha valaki nem hirtelen felindulásból indul neki, hanem már érlelődött benne a gondolat, akkor nagyobb az esélye a maradásra, de még így is megjelenhetnek a kifogások. Mert kifogások azok vannak…az edzőnek el kell érnie, hogy megszerettesse a mozgást a klienssel. Mert ha az igény kialakul, akkor a napi teendők közé befészkelheti magát az „edzés” szó. Akkor úgy alakítja a napi rutint, hogy tudja, kedd-csütörtök 17.00 óra edzés. Ez ilyen egyszerű.
  • De ha nem edző termi körülményekről beszélünk, ennek az ún. igényszintnek akkor is meg kell lennie. Az internet tele van jobbnál jobb motiváló edzős videóval, ráadásul egy új edzésforma a hiit edzés tarol, amely 20 perc alatt hatékonyan formálja az egész testet, mert felpörgeti az anyagcserét, és a zsírégetés a tréning vége után is folytatódik.

Úgyhogy nem késő elkezdeni most, csak arra kell figyelni, hogy ne akarjuk azonnal a változást. Időbe telik, de ahogy telnek a hetek, és a centik és a kilók fogynak, ez újabb lendületet és erőt ad a folytatáshoz.

A hosszú évek tapasztalatai, melyet különböző nemű és korú emberek által szereztem szintén ezt támasztják alá.